Kundcase
Northmill: Från intern TA till plug-and-play-rekrytering

Utmaning

Northmill sköter normalt alla rekryteringar inhouse. Men när behovet av säljare ökade snabbt behövde de en partner som kunde:

  • Fungera som en förlängd arm till deras interna TA-arbete
  • Leverera relevanta och kvalificerade kandidater – snabbt
  • Anpassa sig till Northmills sätt att kommunicera och kvalitetssäkra

Lösning

Gevity byggde en riktad kampanj för att attrahera säljare som matchade Northmills behov. Vi tog fram en kort, effektiv process där Northmills TA Lead behöll kontrollen över urvalet – medan vi tog hand om inflödet, kvalificeringen och koordineringen.

Resultatet? Intervjuer bokades redan första veckan – och några veckor senare hade teamet förstärkts.

Resultat

Om bolaget

Northmill Bank grundades 2006 och har idag över 170 anställda i fyra länder, 2 500 företagskunder och mer än 600 000 användare. Som ett 100 % molnbaserat produktbolag utvecklar de smarta, säkra och användarvänliga finansiella tjänster med hjälp av den senaste tekniken. Teknologi är kärnan i allt de gör – med målet att skapa smartare bankprodukter som förenklar vardagen för både privat- och företagskunder.

"Ni tänker annorlunda, jobbar smartare och på ett väldigt effektivt sätt."

— Markus Nilsson, Talent Acquisition Lead, Northmill

  • Intervjuer med kvalificerade kandidater inom 1 vecka
  • 15 000+ personer exponerades för kampanjen
  • 825 klickade sig vidare till jobbsidan
  • 209 personer påbörjade en ansökan
  • 106 kvalificerade enligt hårda kriterier
  • 10 gick vidare på slutintervju till Northmill
  • 2 anställningar – på under 4 veckor

Samarbetet har fortsatt efter den första rundan – och idag använder Northmill Gevity som en flexibel resurs för att snabbt få in relevanta kandidater när behovet uppstår. Istället för att starta om processen från noll varje gång, kan deras TA-team enkelt koppla in Gevity för att förstärka inflödet – utan att tappa kontrollen över processen.