Northmill sköter normalt alla rekryteringar inhouse. Men när behovet av säljare ökade snabbt behövde de en partner som kunde:
Gevity byggde en riktad kampanj för att attrahera säljare som matchade Northmills behov. Vi tog fram en kort, effektiv process där Northmills TA Lead behöll kontrollen över urvalet – medan vi tog hand om inflödet, kvalificeringen och koordineringen.
Resultatet? Intervjuer bokades redan första veckan – och några veckor senare hade teamet förstärkts.
Northmill Bank grundades 2006 och har idag över 170 anställda i fyra länder, 2 500 företagskunder och mer än 600 000 användare. Som ett 100 % molnbaserat produktbolag utvecklar de smarta, säkra och användarvänliga finansiella tjänster med hjälp av den senaste tekniken. Teknologi är kärnan i allt de gör – med målet att skapa smartare bankprodukter som förenklar vardagen för både privat- och företagskunder.
Samarbetet har fortsatt efter den första rundan – och idag använder Northmill Gevity som en flexibel resurs för att snabbt få in relevanta kandidater när behovet uppstår. Istället för att starta om processen från noll varje gång, kan deras TA-team enkelt koppla in Gevity för att förstärka inflödet – utan att tappa kontrollen över processen.