Tidigare hade Nenda hanterat rekryteringar internt – via nätverk och andra rekryteringsleverantörer. Men i takt med att behoven växte blev det tydligt att det inte var hållbart.
De behövde:
Vi startade samarbetet med Gevity Intro – en riskfri testmånad där vi satte upp riktade kampanjer mot relevanta kandidater, kvalificerade över 100 personer och levererade intervjuer inom några dagar. Resultatet blev två snabba rekryteringar – och ett fördjupat samarbete över tid.
Nenda är en snabbväxande SaaS-startup som erbjuder Nordens ledande B2B-streamingtjänst för kommersiella miljöer. Med en innovativ produkt och stark marknadsrespons går bolaget nu in i en expansionsfas.
Samarbetet med Nenda började med att snabbt fylla två säljroller– och utvecklades därefter till att omfatta både Account Executives, en Customer Success Lead och en SDR-roll. Samtliga roller tillsattes inom 2–4 veckor från att behovet uppstod.
Från ett initialt test för juniora säljare till en pågående rekryteringspartner för hela det kommersiella teamet.
Här är några av siffrorna från den första kampanjen:
Sedan dess har vi fortsatt samarbeta med Nenda vid behov, och de har valt att använda Gevity för alla sina rekryteringar – oavsett senioritet eller rolltyp.